tisdag 20 oktober 2009

Väldigt trött

Imorse var jag väldigt trött och ville bara gå och lägga mig igen efter morgonpromenad och frukost, inget kul väder var det heller. Simba var helt med på min linje men det var så klart inte Ester. Hon tyckte vi var tråkiga och kunde under en stund underhålla sig själv med en tennisboll och diverse andra leksaker men tröttnade snart och ville ha upp oss.

Tur är väl ändå att man har vovvarna och att de vill ut, annars hade det kanske blivit sängen ända till jag började jobba kl 13. Vi fick till ett bra träningspass där vi i första hand fokuserade på kontakt, position och "hämta" (förstadiet till apporteringen). Så länge det är Esters favoritsaker hämtar hon dem gärna på kommando och kommer tillbaka med dem till mig. Dessvärre hamnar dem allt som oftast på marken framför mina fötter istället för ett vackert avlämnande.

Efter träningspasset begav vi oss till Långvattnet och promenerade runt sjön där. Det blev en varm och blöt promenad. Jag hade för mycket på mig (det är rätt kuperat där) och det var väldigt geggigt. Hundarna var nog med varma för de (tom Ester) gick gärna i och svalkade sig i sjön innan vi gick tillbaka till bilen.

Jag var väldigt mycket piggare när jag kom hem efter dessa timmar ute i friska luften isället för att ligga hemma och slöa. Ester och Simba sov sött i på sina favoritplatser när jag lämnade dem för att åka och jobba.

Nu ska jag snart åka hem igen och ta tag i Simbas behandling. Förutom antibiotika som hon fått för sin hudinfektion så ska hon badas 2 gånger/vecka med ett väldigt mystiskt schampo. Det ska sitta i i 10 minuter och då utsöndras något i huden som sedan tränger in och behandlar. På måndag ska vi på återbesök och hon ser redan mycket bärttre ut och kliar sig knappt längre. Hurra!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar