söndag 18 oktober 2009

Bäst i klassen

Söndag eftermiddag och solen skiner, allt är bra förutom att jag precis anlänt till jobbet och här ska jag befinna mig till kl 23. Det kändes jättesegt att åka hit idag. Claes har jobbat på förmiddagen idag så vi möttes i dörren kan man säga.

Helgen har i övrigt varit väldigt bra. Kalaset med 13 personer och 3 hundar gick utmärkt. Lite trångt men väldigt trevligt. Ester hade fullt upp med lilla Pärlan (svärföräldrarnas Corgi) och mina syskonbarn. Hon var väldigt trött när alla åkte hem.

I lördags hade vi avslutning på "onsdagskursen". Vi fick göra några moment som de satte betyg på och lämnade kommentarer på. Det blev nästa som en lite tävlning. Momenten var som i en serie och först var det linförighet, sedan ligg och ligg kvar, linförighet igen och sedan sitt och sitt kvar och till slut en inkallning. Ester var bäst i klassen och fick hela 65 poäng av 70 möjliga. Vi fick dessutom lite plus i kanten för vår fina kontakt och sammarbete.

Idag har vi varit på sista spingerkurstillfället. Detta var en extragång för att vi skulle få testa på att spåra igen. Vi har ju tränat en del spår så Ester vet precis var det handlar om.

Spårningen gick kanon, hon var lugn och koncentrerad men hade ändå ett bra drag i linan. Precis så vill jag att hon ska gå, varken långsammare eller snabbare. Som första leksak lade jag Esters nya favoritleksak som är en pälskrage från en gammal jacka, och för första gången plockade hon upp det som låg i spåret och kom till mig. Snacka om jag blev glad. Som sista grej hade jag lagt en burk med korv och det var nära att hon plockade upp den med. Lilla, söta, rara, Ester, hon har verkligen varit en duktig tjej i helgen.

Simba har även hon fått träna lite. Lite lydnad i lördags och ett spår i dag. Ställer inga som helst krav på henne mer än att hon ska utföra det jag ber henne om. Hon tycker det är kul och blir nog lite sugen när hon ser mig och Ester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar