lördag 10 oktober 2009

En perfekt lördag

Vi började lördagen med en lugn och skön morgon. Vi fick en hyfsad sovmorgon och lösningen på Esters morgonpigghet har blivit att hon får komma upp i sängen och somna om där en stund. Jag har sagt att jag aldrig vill ha mina hundar i sängen men jag finner ingen annan lösning just nu. Hon får ligga på täcket mellan våra ben och sover gärna där ett par timmar till.

Efter en lång och god frukost åkte vi till Pixbo för spårning och promenad. Vi passade även på att kolla in ett nytt hus som vi ska på visning på nästa söndag. Vi tror det kan vara något för oss.

Claes gick med Simba i spåret. Det gick ganska bra, hon var inte riktigt lika koncentrerad och klockren som hon brukar men vad gör väl det. Hon tycker det är kul och det är det viktigaste.


Jag gick med Ester och hon drog iväg med näsan i marken. Gick sitt spår bra och de gånger hon tappade bort sig lite så hittade hon tillbaka utan några större svårigheter. Lite si och så med apportering av leksakerna i spåret men trasan som var nr 1 var hon på och tog när jag peppade henne lite.


Lite suddig bild men det är kanske för att hon är så snabb =) Det är inget fel på nosarbetet i alla fall.

När vi sedan var ute på vår promenad gjorde Ester en stor missbedömning. Hon gick ner i ett dike med gegga och skulle dricka eller nåt. När hon insåg att det inte var så bra där skulle hon upp igen. Hennes framben hade sugits fast lite så hon tappade balansen och föll framåt. Detta gjorde att hon bokstavligen stod på näsan i gyttjan och doppade ner hela nosen och halva ansiktet. Det såg så roligt ut och värst fräsch var hon inte efteråt.


Nu är det dags för mig att göra en förvandling. Av med kängor och skitiga jeans och på med klänning och högklackat. Ikväll ska jag på cocktailparty hos min kära vän och kollega Anna-Karin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar