torsdag 8 oktober 2009

Träning och kvällspromenad

Träningen idag blev inte riktigt som jag hade trott. När man kommer till brukshundklubben vid 14.30 en vardag tror man kanske att det ska vara tom eller max ett eller två ekipage. När jag kom upp idag var det säkert 10 ekipage där som tränade. Planen är stor och det ska inte vara några problem att få plats men Ester var väldigt intresserad av alla dessa hundar som verkade ha så kul borta hos sig. Jag tror det var någon kurs men en väldigt konstig tid för det tycker jag.

Efter att ha fått kollat in läget och allt som rörde sig på plan började vi träna lite försiktigt. Ester släppte omgivningen mer och mer allt eftersom och var riktigt duktig på slutet. Det är bara att ta det lugnt och låta henne få vänja sig vid omgivningen först så kommer det säkert att bli mindre och mindre intressant med allt runtomkring.

Nu har jag och vovvarna varit ute på en timmes kvällspromenad med min kompis Lisa. Det var väldigt trevligt och som vanligt hade vi så mycket att prata om så tiden inte räckte till. Hoppas det blir fler kvällspromenader tillsammans i höst och vinter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar