torsdag 1 oktober 2009

En bra dag

Idag slutade jag tidigt och trots att vi var i skogen i morse så tog vi bilen på en sväng till. Började med att åka till Brukshundsklubben i Kallebäck för att träna. Vi fick sällskap av 2 andra ekipage och det var bra etfersom vi behöver träna med andra runt omkring.

Efter att nyfikenheten på detta nya ställe lagt sig så gick det riktigt bra med Ester. Vi tränade linförighet, inkallning, ligg och sitt kvar, apportering och hopp över hinder. Känner att det är dit jag ska åka och träna i fortsättningen. Jag känner mig hemma där, det finns lite utav de hjälpmedel man kan behöva och man kan få lite andra och träna med. På torsdagskvällar har dem fri träning med platsliggning mm. Det ska jag ansluta mig till så småningom.

Efter träningen tog vi en sväng i skogen. Där blev det automatiskt en annan typ av träning. Vi träffade på hästar, det blev hundmöten och skotträning (vi gick förbi polisens skyttebana). Ester tyckte skotten var lite läskiga till en början men vande sig snabbt och brydde sig inte om dem efter en stund.

Nu har vi det lite mysigt härhemma alla fyra. Ska passa på att pussa mycket på vovvarna ikväll. Imorgon åker jag och Claes till Örebro för att gå på bröllop och lämnar vovvarna hemma =(

1 kommentar:

  1. Hej! Hoppas ni får en trevlig resa. Det är inte kul att behöva lämna djuren men det är desto roligare att komma hem. Glädjen att återse matte och husse brukar vara total.
    Det är något att se fram emot.

    Anders

    SvaraRadera