tisdag 27 oktober 2009

Fint väder igen...

...och direkt vill man ut och göra en massa roliga och trevliga saker utomhus. Inte sitta inne i ett kontorslandskap och jobba precis.

Innan jag åkte till jobbet blev det en tur med bilen till Kålltorp. Vi började med ett träningspass på "Hundar i Kålltorps" appelplan. Det är bra att åka dit och träna när det har regnat så mycket som det har gjort eftersom de har en grusplan. På SBK Gbg-avd är det gräs och oftast väldigt blött. Träningen brukar gå väldigt bra i Kålltorp och så gjorde det även idag.

Sitt kvar inför inkallning..
..full fart till matte..

..och till slut fot med fin kontakt.

Som avslutning fick vovvarna leta godis som belöning

Efter träningen tog vi en runda i skogen. Följde inte någon stig direkt utan gick lite hur som helst. Jag tycker det är roligare att gå så och det tror jag hundarna med tycker. De måste ha mer koll på mig eftersom det inte är helt självklart hur vi ska gå. Dessutom är det ganska jobbigt fysiskt, både för mig och för dem och det är bra. Jag tränar ju inte så mycket nu för tiden så lite träning för benen är på sin plats. Hoppas nu solen fortsätter skina några dagar till för det är ju så skönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar