tisdag 6 oktober 2009

Skön förmiddag

Idag har jag, Simba och Ester haft en skön förmiddag. I morse var det lite mys inne och därefter en härlig långpromenad i skogen kring Eklanda i Mölndal.

Vi gick runt en liten sjö som heter Trinde mosse. Det är väldigt fint i denna skog och man kan gå ända från Eklanda/Bifrost till Änggårdsbergen. Det blev en hel del träning under promenaden. Vid ett tillfälle stannade vi och tränade hopp/sitt/hopp. Lite senare blev det inkallning med sättande vid sidan och sitt kvar. Vi mötte lite människor och då blev det inkallningar och sitt/ligg kvar eller "fritt följ".

Ester är väldigt duktig på att komma på inkallaningar när det kommer folk och även när det kommer hundar. Hon är ju väldigt intresserad av bådadera men kommer oftast direkt när jag ropar. Det är endast de gånger Simba får ett ryck och springer fram som hon hänger på. Simba brukar ju inte göra det men plötsligt kommer det en hund hon bara måste hälsa på. Jag glömmer liksom av henne och koncenterar mig mest på Ester i dessa sammanhang.

Jag tycker det är väldigt bra att träna på människo- och hundmöten på detta sättet, inte bara på hundkursen i uppdtyrd miljö.

Nu ska jag jobba till kl 20 och längtar redan hem till dem små igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar