lördag 27 februari 2016

Jobbhelg

Nu är det helg igen och det är ju alltid härligt. För mig är det jobb som gäller hela denna helgen men det är ändå stor skillnad då jag slipper väcka barn och stressa på dem för att komma till dagis i tid.

Klockan ringde som vanligt vid 6-tiden, på med kläderna och direkt ut med hundarna. Strax föra halv sju kom vi ut och då hade det börjat ljusna. Valde därför att gå slingan i skogen men hundarna och halvvägs var det i stort sett helt ljust ute. Härligt när det går mot ljusare tider och detta kalla krispiga väder älskar jag.

Imorgon bitti ger vi oss ut igen och jag ser redan fram emot detta. Alldeles ensamma i skogen, tyst, fridfullt och se solen gå upp. Snacka om energiboost!!


Med tanke på att jag ska jobba både lördag och söndag finns det inga hundträningsplaner denna helgen. Känns helt ok för i veckan som gått har vi faktiskt kört en spårträning och två lydnadspass, vilket jag är väldigt nöjd med. På måndag har jag dessutom "tagit ledigt" och vid lunch ska jag och Sandra träffas för att spåra, träna och bara umgås hela eftermiddagen. De har lovat lika fint väder som nu och det kan ju inte bli annat än en lyckad hunddag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar