torsdag 4 februari 2016

Gruppmomentsträning

Igår var jag och Smilla på Göteborgs Hundarena för att träna lite igen. Sandra hade bjudit in oss och 5 andra ekipage att träna gruppmoment tillsammans under 1 timme. Förutom Sandra och Meja så var det mer eller mindre okända ekipage och det blev en riktig toppenträning.

Vi började med att köra en "sitt i grupp" och därefter blev det ett antal platsliggningar med massa variationer och störningar.

Vi lade hundarna med olika avstånd, vi lade dem i cirkel, vi lade dem åt olika håll, vi gick slalom emellan både med och utan hund mm. En utav oss var tävlingsledare varje gång och kommenderade så även där kunde vi variera med att sätta hundarna upp en i taget etc.

En riktigt bra träning och jag var så stolt över lilla Smilla som verkligen börjar kunna fokusera på mig istället för allt annat runt omkring.

Dagens största störning var nog ändå Sandra. Smilla verkligen älskar Sandra och det räcker med att hon hör hennes röst så börjar svansen att gå. Hon är ju en väldigt trevlig person så det kan jag förstå men eftersom det alltid händer roligheter när vi träffar Sandra och Meja så har dem blivit omåttligt populära :)

Eftersom dagens träning var inriktad på gruppmoment så valde jag att lämna Ester hemma och fokusera på Smilla. Känns alltid lite jobbigt att lämna en hemma men jag tror inte hon tog så illa upp över att umgås med resterande familjen istället. Imorgon ska vi göra något kul tillsammans, bara hon och jag.

Det tog på krafterna även om det var en lugn träning idag 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar