tisdag 9 februari 2016

Lite av varje

Den här helgen har inte bjudit på något vidare väder men man får försöka göra det bästa av situationen ändå. I lördags var Claes ute en rejäl runda i skogen när att jag kommit hem från Spa:t och i söndags fm, när vädret faktiskt var ok, blev det en promenad inklusive lekplatslek för hela familjen. Hundarna satt uppbundna en del vid lekplatsen och tyckte kanske inte det var så kul men även det är bra träning. Jag tycker dem skötte sig fint trots att det rörde sig mycket folk och hundar runt omkring.
 
Lite tråkigt är också nyttigt att ha ibland

På söndag em så fick hundarna gå var sitt spår. Då hade himlena allas portar öppnat sig så vi blev rejält blöta men vad gör det när spårning är det roligaste som finns :)


Smilla på väg ut och spåra

Igår måndag blev det för mig att stanna hemma med lilla Stella och vabba. Av någon anledning ville hon inte äta och knappt dircka på hela helgen och därmed blev hon låg och lite matt pga av energibrist. Försökte få henne att berätta vad som inte var bra men hon varken klagade på smärta, illamående eller någonting annat. Feber hade hon inte heller men äta ville hon INTE.
 
 
Hade tänkt ta en promenad med Stella i vagnen men eftersom det ösregnade hela dagen fick det bara bli ett par kortisar och istället sysselsatte jag mig med att trimma 8 st tassar när lilla fröken ändå var så trött. 
 

Fyra frisserade fötter

 I övrigt blev det en väldigt lugn dag med mycket mys i soffan.

Ester har grottat ner sig med barnens flodhäst

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar