onsdag 29 oktober 2014

Skön morgon

Lite segt arbetspass har jag idag, jobbar mellan kl 12-21. Fick dock en ganska skön morgon med lite tid tillsammans med familjen och hundarna. Gick upp vid 7, åt frukost med övriga familjen, tog med Stella och lämnade Vilmer på dagis (vilket jag inte gjort sedan innan sommaruppehållet), damsög och grejade lite hemma och fick tillslut till ett träningspass med hundarna.

Smilla var som vanligt lite okoncentrerad till en början men under andra halvan var hon bra med. Ester var lite seg och inte på humör så jag körde bara lite "roliga" och uppiggande moment med henne. Avslutade med en platsliggning och därefter godis-upplet i höggräset bredvid plan.

Under tiden hundarna letade godis samlade jag ihop träningsgrejerna och började dra mig bort från plan. Smilla hängde på mig men Ester hade inte riktig letat färdigt så medans vi väntade på henne drog Smilla en till repa på plan. Såg på henne att hon fick vittring på något och plötsligt kom hon i full rulle med det lilla lilla plastlocket (ca 5 cm i diameter) som jag har som target i rutan. Jag hade glömt detta på plan men tack vara söta, goa, duktiga Smilla fick det följa med hem även idag.

Platsliggning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar