tisdag 21 oktober 2014

Tvivel

Just nu känner jag mig lite nere och jag har börjat tvivla på mig själv. Jag har både känt och fått höra att personer i min omgivning tänker, tycker och undrar. Får blickar ibland som säger en hel del och det gör att jag börjat tappa tron på mig själv.

Jag känner att förväntningarna är höga och jag har nog lite prestationsångest. Det är tufft och det ger mig ingen bra känsla, tankar som "kommer jag verkligen att klara detta" har dykt upp det senaste. För att inte tappa tron och känslan så ska jag bara träna i de miljöer och med de männiksor som ger mig bra energi och som tror på oss. Ska helt enklet försöka undvika det och dem som ger mig dålig energi.

I söndags gjorde Smilla sitt MH och jag är nöjd. Hon var ungefär som jag förväntade mig, kanske att jag trodde hennes leklust skulle vara större. Hon är otroligt lekfull hemma och älskar att apportera och kampa men hon har svårt att släppa omgivningen i vissa situationer vilket gör att även detta avtar. Förutom fokusering och att släppa omgivningen så tränar vi mycket på att "bara" leka tillsammans i olika miljöer och det är inte alltid det lättaste.

Återkommer med ytterligare resultat fån MH:t när det publicerats på Svenska Kennelklubben.

Vi kämpar på, jag och Smilla, och mycket av min "hundtid" läggs på henne just nu. Tyvärr blir Ester lidande och det känns inte heller bra. Jag hoppas och önskar att vi kan ta tag i agilityträningen till våren och gå en kurs tillsammans, bara Ester och jag.

1 kommentar:

  1. Hej Louise
    Vänd dem ryggen och träna med dem som ger dig bra energi. Tro på dig själv att du kan klarar det här.
    Kram

    SvaraRadera