torsdag 28 augusti 2014

Annorlunda

Visst var dagar intensiva när jag var hemma med barnen men oftast hann jag ändå med hundar och träning in emellan eller när Claes kom hem från jobbet. Efter middag och läggning kunde man då säcka ihop i soffan med gott samvete och slappa ett par timmar innan det var dags att krypa ner i sängen.

Nu när jag har börjat jobba och Claes är hemma är det annorlunda. På jobbet är det som det är men det är framför allt kvällarna som är annorlunda nu. Jag kommer oftast hem mellan 16.30-17.30 och då är det dags att börja med middagen för någon av oss. Därefter är det oftast bad och lite lek med barnen innan det är dags för nattning. Den stora skillnaden nu är att om jag vill få gjort något mer, typ träna hundar, trimma, löpträna eller dyligt så blir det numera aktuellt efter kl 20.

Det gäller att hålla ångan uppe och igår var det först kl 22 som jag kunde pusta ut. Efter barnens läggning var det dags för Smilla att få komma upp på trimbordet, vilket hon gör mer än gärna. Härom dagen när jag trimmade Ester låg hon under trimbordet och runt mina fötter eftersom hon också ville vara med. Första hunden jag har som gillar detta.

När jag var klar med henne så blev det ett pass på crosstrainern, en dusch och en kvällsrunda med hundarna. Full aktivitet hela dagen och allt detta för att jag idag bara ska ägna mig åt nöjen efter jobbet :)

 En annan sak som också är annorlunda nu för tiden är att gå koppelpromenader med Smilla. ÄNTLIGEN fungerar det hyfsat att gå en normal promenad med henne utan att hon hela tiden ska dra och flänga hit och dit. Det kan fortfarande hända ibland men då fungerar det oftast att samla ihop henne och påminna om hur det ska vara. Det har varit en jobbig tid men övning ger färdighet....till slut :)

Smilla går oftast med hängande koppel nu för tiden. Heja heja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar