måndag 11 augusti 2014

Hemkomna

Nu är hela familjen hemkomna och jag tror att både stora och små, 2-benta och 4-benta tycker att det är ganska skönt. Vi har haft 4 fantastiska veckor men under denna tiden bara sovit hemma ett fåtal nätter. Det tar på krafterna så denna sista vecka innan jag börjar jobba så ska vi vara hemma och vila upp oss.

Igår kväll kom vi hem från Vigsö i Danmark och det var en riktigt lyckad semester. Mestadels fint väder och massa roliga utflykter hann vi med. I förmiddags satte jag mig i bilen igen och åkte ner till Varberg för att hämta Smilla. Hon blev glad att se mig och det känns alltid gott i hjärtat. Det blev en pratstund och fika med Carro och sedan vidare till Frillesås för att hämta upp Ester. Hon blev lika glad hon och jag tror faktiskt hundarna blev lite glada att se varandra de med.

Vid 14-tiden var vi tillbaka hemma igen och sedan dess har hundarna i stort sett bara sovit. Det blir ett par lugna dagar nu men i slutet på veckan får det bli lite träning. En spårträning med Sandra och Meja är inplanerad och sedan har vi apporteringskurs på söndag. Vi har i stort sett inte tränat apportering alls i sommar så någon dag innan söndag ska jag försöka tina en fågel och träna lite.

Det märks i alla fall att hundarna har haft det bra på respektive ställe. Det är så härligt att ha så bra hundvakter att man nästan glömmer av att tänka på hundarna under semestern, för så har det faktiskt varit. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar