söndag 17 augusti 2014

Lite träning...

...blev det den här veckan ändå. Hundarna har varit jättetrötta efter många hektiska veckor så de första dagarna blev det bara att vila.

I onsdags blev det i alla fall viltspårsträning tillsammans med Sandra och Meja. Smilla fick sitt första nattgamla spår med en liggtid på 15 timmar. Hade även gjort en startruta på 25 x 25 meter och 2 st återgångar.

Liggtiden och startruta fixade hon fint men det där med återgångar var lite lurigt så det får vi träna mer på. Var ändå jättenöjd med henne och vad hon presterade i spåret. Ester fick också ett spår, men med lite kortare liggtid och det var inga konstigheter alls :-)

I övrigt har båda hundarna löptränat var sin gång och idag var jag och Smilla på apporteringskurs. Hade tänkte träna någon mer gång men eftersom förkylningsbaciller har satt klorna i mig så har orken inte riktigt funnits där.

Imorgon börjar jag jobba igen efter ca 1 års föräldrarledighet. Det känns helt ok eftersom jag ska vara hemma några månader igen från 1 december.

Tyvärr kanske hundträningen blir lite drabbad dessa månader men om man planerar väl så hoppas jag att kvällarna och helgerna i alla fall ska ge tillfällen till några ordentliga träningspass i veckan.

Trötta Smilla i ryggläge :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar