lördag 23 augusti 2014

Första arbetsveckan

Första arbetsveckan avklarad och nu har vi helg i dagarna 3. I höst kommer jag vara ledig på måndagar och det känns riktigt skönt. Jag har en del semesterdagar som jag inte får spara och jag tycker ledighet är viktigare än pengar och då löste vi det så att jag tar semester en dag i veckan istället.

Den här veckan blev det full vecka och det känns lite ovant att gå hemmifrån kl 7 och komma hem först 17.30 igen. Från och med nästa vecka kommer tiderna bli så de passar mig lite bättre.

Hundträning har det därför inte blivit så mycket denna veckan, bara ett par korta pass i samband med kvällspromenaden. Idag däremot har vi spårat. Igår kväll var jag ute i skogen och la spår som vi gått idag.

Smilla fick ett spår med ungefär samma upplägg som sist. Starten klarade hon fint men sedan har hon en tendens till att vela runt lite de första 100 metrarna och det gjorde hon idag också. När hon sedan väl kom igång så gick hon som en klocka.

Jag hade lagt 2 återgångar i spåret och båda fixade hon väldigt mycket bättre än sist. Jag är jättenöjd med henne och på hemvägen valde jag att gå genom ett närliggande bostadsområde och då passade vi på att kontaktträna där mellan alla barn och vuxna som var ute och helgfixade på gatan.


När det var Esters tur så hade det börjat regna och i vanliga fall vill hon inte gå ut då men nu skuttade hon glatt ut i regnet. Det gick bra för henne också så nu känns det toppen. Nöjda hundar och jag kan ägna mig åt barnen resten av dagen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar