måndag 30 juni 2014

Bilder från gårdagen

 Tikarna i juniorklassen var välkända för oss. Gun-Brith och Paddy, Ida och Joy, Carro och Smilla.

 Smilla skötte sig riktigt fint idag och var riktigt snygg när hon sprang, kanske inte syns på den här bilden men i alla fall ;)

 Efterbild på Smilla och hennes uppfödare Carolina Bohman, Kennel Ljungstorp

 Hela gänget från kennel Ljungstorp
från vänster: mamma Lisa, storebror Putte, Smilla och kullbror Assar

Till sist: jag och vår goa glada Smilla med hennes fina prisrosetter

Denna dagen avslutades mindre roligt för när jag och hundarna var på kvällsrundan i skogen så kom plötsligt Smilla bärandes på en fågel....en levande fågel. Jag fick henne att släppa men eftersom den började flaxa kunde hon inte hålla sig utan tog den igen. När hon andra gången spottade ut så såg jag att den hade ett sår på ryggen och då fick jag ta mitt ansvar som hundägare. Fågeln fick vandra vidare till fågelhimlen med min hjälp och det kändes inte kul men jag hade inget val. Hade mått pyton om jag lämnat den där utan att veta hur skadad den var. 

Apportör och fågelhund som hon är så kan jag inte klandra Smilla. Hon höll den ändå ganska fint och försiktigt i munnen men tanken är ju ändå att de ska bära redan döda fåglar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar