torsdag 5 juni 2014

Nu börjar det dra ihop sig...

...och Smilla börjar bli klar inför lördagens utställning. Hon är trimmad, kammad och fixad och ska nu bara badas imorgon kväll. Tycker även träningen har gått bra och hon står fint stilla och väntar på sin externbelöning. Dock har vi mest tränat i lugn miljö och inte med en massa hundar runt om men det ska väl lösa sig. Det här är en inofficiell utställning så det blir mest som träning och få en bedömning inför kommande utställningar.

I veckan har vi tränat med fågel här hemma på baksidan. Hon apporterar den men vill gärna inte lämna av direkt utan springa runt med den i munnen en stund först. Jag vänder då och går/springer åt andra hållet men eftersom vi inte har så stor tomt så fick jag springa runt på framsidan. Undra vad grannarna tänker när de ser mig komma springandes med Smilla i haserna som dessutom har en död fågel i munnen? Ännu så länge ligger den i en nylonstrumpa så det syns inte som tur  är med tanke på att vi har vissa grannar med väldigt mycket åsikter om saker och ting :S

Idag ska vi ut i skogen och träna. Det blir nog både fågel och dummie med fasanvinge och med de godaste köttbullarna man kan tänka sig så hoppas jag att hon även vill komma till mig och lämna av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar