torsdag 19 juni 2014

Revansch

Det är väldigt härligt med dessa långa ljusa kvällar som vi har nu. Det gör bland annat att jag kan gå ut och träna med hundarna i skogen efter att barnen har somnat och lugnet har lagt sig över Blåbärsvägen 14.

Igår kväll fick Ester gå ett spår igen. Hon var inte med och spårade i måndags så jag tyckte det var på tiden att hon fick revansch från helgens spår och det fick hon med råge. Det blev ett personspår på ca 400 meter och med 3 apporter. Ester gick så där himla bra som bara hon kan göra, helt underbart att bara gå där bakom, hålla i linan och ta emot apportera hon plockar upp och lämnar av till mig. Duktiga duktiga Ester.


Smilla som spårat både lördag och måndag fick vila från det och istället hade jag tinat en kaja till henne. Hon var verkligen på tårna när vi gick ut och hon vill så gärna apportera den men tycker att den är lite för stor och svår att bära. Med lite mer träning kommer hon fixa det galant och bära den lika fint som den lilla rödhaken men vi är inte riktigt där ännu.


Sista skicket gjorde jag med den fasanklädda dummien och då var det full fart ut och direkt in med dummien i ett fint grepp i munnen.


I eftermiddag åker vi allihop mer till Frillesås och firar midsommar. Det kommer nog inte bli så mycket träning men jag har ett mål och det är att försöka får Smilla att simma. älskar att bada, tror bara det handlar om att jag måste ge mig i och stötta henne så det blir till att packa ner bikinin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar