onsdag 25 juni 2014

Roligheter

Efter en midsommarhelg utan hundaktiviteter och därmed en väldigt rastlös Smilla så har vi denna vecka kommit iväg på lite roligheter för hundarna. I måndags kväll var jag och Smilla på ringträning på Hallåhund. Väldigt nyttigt för oss båda och framför allt väldigt bra miljöträning för Smilla. Jag fick lite bra tips men tyvärr så tycker jag inte det är jätteroligt och därmed blir engagemanget något lägre än vid andra hundaktiviteter.

Igår var vi på besök hos Esters uppfödare Kari och det blev en riktig toppendag för hundarna...och för även mig förstås. Ester blev överlycklig över att träffa Kari och Smilla fick äntligen leka ordentligt med Joy. Joy är jämnårig med Smilla och ägs av Karis dotter Ida. Vi har gått på flera kurser tillsammans och Smilla har alltid suktat lite extra efter henne. Det var lite spänt till en början då Smilla var lite för på och Joy behövde lite tid men sedan fanns det inget stopp på dem. Det gick så långt att vi fick sära lite på dem när vi skulle fika och det accepterade dem.



Ester var väldigt pigg under promenaden och hängde på "småttingarna" när de röjde runt och fick vittring både på det ena och det andra. Härligt att ser henne på så mycket bättre humör och piggare som hon nu har blivit efter operationen. Ett väldigt trevlig besök och två mycket trötta hundar resten av gårdagen.

Idag har jag tagit fram blod för att tina till ikväll, då det vankas viltspår. Går Smillas spår enligt plan ikväll så ska jag försöka boka in ett anlagsspår inom de närmsta veckorna. Det känns som vi börjar bli redo för det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar