måndag 29 juli 2013

Öland

Tanken var att jag och Ester skulle åka och träna rally-lydnad i Mölnlycke i lördags morse. Men eftersom värsta åskovädret bröt ut så blev träningen inställd och framflyttad till söndagen. Då öste regnet ner så vi hoppade av. Jag kände mig inte så motiverad när jag vet att Ester som inte gillar regn dessutom är seg efter löpet.

För att stilla mitt samvete och bevara min och Esters egentid så gick jag ut i skogen och lade ett spår till henne istället. Hon gick spåret ett par timmar senare och fixade hem alla 5 apporterna. Jag tror faktiskt att hon uppskattade den aktiviteten mer än om vi skulle tränat rally.

Idag åker vi till Öland på semester. Vi kommer bo i en stuga på Lundegårds camping som ligger strax norr om Borgholm. Hela gänget ska med och förhoppningsvis ska det inte vara några problem.

Här kommer en bild på vår piraya från veckan som gått. Smilla är världens roligaste och goaste valp men ibland blir hon helt galen. Då biter hon i precis allt och det gör ganska ont om det är i oss hon biter. Då gäller det att ta fram någonting annat så hon kan få utlopp för sin energi och kampa gillar hon ju.

2 kommentarer:

  1. Låter som din pirajja är släkt med min :)

    SvaraRadera
  2. Med min också... Assar får riktiga " BIT ryck" och blir som tokig emellanåt:-)

    SvaraRadera