söndag 22 april 2012

Toppenlördag

Igår började jag och Ester dagen med en liten sväng i skogen. Himlen var blå och solen sken och det var en perfekt morgon för att lägga ett spår. Det var över ett halvår sedan sist så nu var det dags. Sagt och gjort, hem och lämna Ester och ut med spårpinnar och plastband.

Spåret låg bara en timme och var inte så långt men jag tror det blev ganska lagom med tanke på att det var så länge sedan vi var ute. Jag hade 3 vinklar och lade 4 apporter. Ester spårade jättebra, vinklarna tog hon väldigt snyggt och alla apporterna hade honmed hem. Vi korsade promenadslingan vid ett tillfälle och även det fixade hon snyggt.

Claes och jag grejade lite här hemma på dagen, både ute och inne, och på eftermiddagen tog jag och Ester en timmes promenad i skogen. Det var ganska varmt och trots att de var lite duggregn i luften fick jag en riktig vår- och sommarkänsla. Att vi sedan åt grillat till middag gjorde inte det hela sämre. Hade en toppenlördag helt enkelt :)

Idag väntas städdag på gatan och i övrigt en ganska lugn dag. Jag och Ester ska träna lite på vår läxa, på tisdag är det ju dags för kurs igen, och även köra ett uppletande eller två.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar