söndag 29 januari 2012

Söndagspromenad i solen

Sedan snön kom för drygt en vecka sedan så har Landehof invaderats av skidåkandes, pulkaåkandes och fikandes människor. Det är trevligt med lite liv och rörelse men "min" skog blir klart mer begränsad i samband med detta. De turer då jag har Vilmer med mig får numera ske någon annanstans då promenadvägarna i skogen är snöbelagda och spårade.

Eftersom Claes är hemma och sjukskriven så passar jag på att ta en sväng när Vilmer sover. Claes har en del begränsningar än så länge men ta upp honom om han vaknar fixar han.

Idag tog jag och Ester en sväng själva i vintersolen. Simba har hängt med på några längre promenader i veckan så idag fick hon stanna hemma. Vi gick en bit i vår skog, genom ett bostadsområde och hamnade till slut i naturreservatet Gallhålan. Solen som sken lite lätt och snön gjorde promenaden så härlig.

En och en halv timme var vi ute och det blev några pulshöjare eftersom det är en hel del kuperad terräng här i Landvetter. Vi hade jättemysigt, bara Ester och jag.

Jag har verkligen världens bästa och finaste hund

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar