måndag 23 januari 2012

Skallgång

Jag och Ester är nyss inkomna efter 2 timmar i skogen. Vi har varit med i en skallgång och letat efter en hund som försvann vid lunchtid i söndags. Hon blev skrämd och stack ifrån sin matte och har under den dagen setts på lite olika ställen i Landvetter. Sista tipset som kommit in är från söndag kl 17 och sedan dess har ingen sett till henne. Hon hade sele och koppel på sig när hon försvann och det ökar såklart risken för att hon fastnat någonstans och inte kan komma loss. Mer finns att läsa på: http://www.gp.se/nyheter/molndalharryda/1.835371-vad-har-hant-med-yava-?ref=fb

Hela historien är förskräcklig och fastän jag inte känner varken ägaren eller hunden så mår man dåligt. Jag kände att jag ville vara med och leta efter henne eftersom jag ändå har ganska bra lokalkänndedom i skogarna här omkring.

Vi var nog ett 30-tal personer och 10-tal hundar som samlades kl 18 på Landehofs parkering för att ge sig ut och leta. Linda, en tjej från vår tävlingslydnadskurs på Kallebäck, var på plats så vi hade sällskap under letandet. Hon hade med sig sina två pumis och minstingen Sixten blev en favorit hos Ester. De lekte glatt och racade tillsammans men någon stackars hund hittades inte.

Nu håller vi alla tummar och tassar som går för att Yava ska hittas eller hitta hem inom kort så att denna historia kan få ett lyckligt slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar