söndag 8 januari 2012

My Dog

I fredags var jag och Ester på My Dog hela dagen och till största delen satt vi i rasmontern. Hon visade upp sig och hälsade på besökare och jag svarade på frågor kring rasen. På förmiddagen satt vi där tillsammans med Esters uppfödare Kari och på eftermiddagen tillsammans med Angelica och hennes springer Lipton.

På eftermiddagen deltog även jag och Ester i den dagliga rasparaden där alla raser visades upp och en speaker talade lite kort om rasen och dess egenskaper.

Det var en välidgt rolig och trevlig dag med en massa trevligt folk som besökte vår monter. Vi fick även besök av lite vänner och bekanta, några nya och några gamla och även några som jag inte träffat på många många år och det var så himla roligt.

Ester var tillbaka även igår och då tillsammans med Marie, Anders och Oliver. De fick låna henne eftersom det behövs 2 hundar på eftermiddagen och det är alltid roligt om det finns en av varje färg i montern.

Simba fick vara hemma i år, hon har helt enkelt blivit för gammal för den typen av aktiviteter. Dessutom var hon riktigt dålig i onsdags och torsdag. Kom knappt ur korgen för att kroppen gav vika så jag trodde att nu är det slut. Men man ska aldrig sluta att hoppas för plötsligt har hon blivit som vanligt igen.

Vi får se hur länge det håller men det är så skönt att se den gamla damen pigg och glad igen. Det känns bra att jag inte skyndade på någonting utan tar det lugnt med besluten så länge hon inte har ont och lider.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar