fredag 20 januari 2012

Rutan och annan träning

Även idag har jag och Ester haft en liten träningsstund. Vi kör väldigt korta pass, ca 10-15 min, och bara ett eller ett par moment. Det gör att hon håller motivationen uppe och är full med energi hela passet istället för att det blir lite si sådär.

Vi började med rutan, vilket vi har tränat en hel del denna veckan. Vi är bara på "bebisstadiet" än så länge och trots att hon var lite okoncentrerad så fick vi till flera bra skick. Jag vill ha henne i bakre delen av rutan eftersom de gärna drar sig framåt när avståndet ökar och det gjorde hon riktigt bra, se nedan.

Efter rutan var det dags för linförighet och även då var hon lite okoncentrerad. Kraven är högre på detta moment så jag tog henne lite lätt i örat och sa "nu skärper vi oss" och satan vad bra hon gick efter det. Plötsligt dök det upp en lösspringandes och skällandes drever på andra sidan planen med det rörde inte henne i ryggen. Hon är såpass lyhörd så ett så litet tillrättavisande gör henne skärpt utan att bli låg. Precis så jag vill att det ska vara :)

Vi avslutade med ett par fjärrdirigeringssättanden och eftersom momentet har lossnat så nöjde vi oss med 2 st sittupp innan vi lade av för dagen.

Efter träningen upptäckte jag att jag tappat mitt mobilfodral och jag visste ungefär var så vi gick tillbaka en bit. Där skickade jag Ester för att leta upp det och hon stack iväg. Den duktiga lilla tjejen kom glatt tillbaka med det rosa skinnfodralet i munnen och självklart fick hon massa beröm. Dock tyckte hon att det var en kul leksak och ville helst behålla sitt fynd för sig själv.

Nu ska vi åka en sväng till Kållered och passar då på att väga Ester. Det var nästan 3 veckor sedan sist och hon kanske inte har gått ner mer i vikt men jag hoppas hon hållit sina 19,3 kg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar