fredag 27 januari 2012

Fullt upp

Just nu är det fullt upp här hemma. Jag har inte bara en bebis och 2 hundar att ta hand om, jag har även en nyopererad sambo att ta hand om. Claes har gjort en ganska omfattande operation i foten och kommer att ha gips i 6 veckor. Han kommer bli mer och mer mobil eftersom han ska kunna stödja på foten ganska snart men så här första veckan behöver han lite hjälp med diverse saker.

Hundarna har därför kommit lite i andra hand några dagar men det ska det snart bli ändring på. Framöver kommer Vilmer kunna vara med Claes om jag sticker ut en sväng och promenerar eller äker och tränar.

Den inomhusträningen som vi ska vara med på startade i onsdags men tyvärr missade vi första gången. Vi hade styrelsemöte i Springer Väst men nästa gång ska vi vara med. Vi är 10-talet hundägare och hundar som hyrt en lokal för att kunna träna inomhus så här mitt i vintern. Ingen som jag känner jätteväl men några som jag tidigare gårr kurs med och eftersom de flesta är från Göteborgsavdelningen så tror jag säkert att man kommer känna igen varandra.

I övrigt ska jag och Ester börja en tävlingslydnadskurs i slutet av februari. Jag är så sugen på att gå kurs och jag behöver verkligen det för at träna på ett bra sätt när jag är själv. Min förhoppning är att bli få ordning på 2:ans moment så vi kan komma till start senare i vår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar