tisdag 10 januari 2012

Platsliggning

Dagens första promenad idag var kall och krispig. Vi gick vår vanliga runda, en utav 2,5 km-slingorna, vilket är en ganska lagom promenad för Simba. Hon är plötsligt jättepigg och springer före tillsammans med Ester men jag vill ändå ta det lite lugnt med henne.

På slutet av slingan kom det ett par tjejer med två hundar en bit bakom oss så när vi kom tillbaka till planen vid Landehof passade jag på att göra en platsliggning med Ester ca 10 m från gångvägen.

Tjejerna hade sina hundar lösa så det blev en jättebra störning för Ester. När de närmade sig så kopplade de sina hundar och sneddade sedan över planen, ganska nära Ester. Hon låg blickstilla och tittade bara efter mig och Simba som stod 25 meter bort. Därefter gick jag bakom ett skjul och ställde mig en stund. Inte heller det var några problem, hon låg som gjuten i marken :)

Nu har jag och Ester varit ute själva en timme i skogen. Det var härligt trots att det börjat töa lite smått. Det är så mysigt att vara ute med bara Ester och hon är så go när hon hoppar upp på sina stenar och får sina små glädjefnatt då och då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar