måndag 25 april 2011

Påsken 2011

Nu börjar påskhelgen gå mot sitt slut och för mig tar den slut lite tidigare eftersom jag ska vara på jobbet kl 15 idag. Det känns helt okej och det beror nog på att vi har haft en riktig toppenhelg.

Den började i torsdags men en lugn kväll här hemma i Landvetter. På långfredagsmorgonen åkte jag och Ester till Viskafors på viltspårskurs. Det blev en riktigt varm dag men trots det kändes Ester lite piggare än förra gången.

Hon fick gå ett spår på ca 300 meter och trots att spårläggaren hade fått skrämma upp en älg som låg i vägen så fixade hon spåret bra. Hon hade lite mer tempo än sist men hon är ändå väldigt lugn och noggrann när hon spårar. Klöven på slutet nöp hon direkt och ville helst ta med den i bilen efteråt.

Efter kursen åkte vi ner till Frillesås och åt en god Långfredagsmiddag tillsammans med hela Claes familj. Ester var ganska trött men tyckte ändå det var kul med alla människor och att få träffa lilla Pärlan igen.

På påskaftonens förmiddag tog jag, Claes och vovvarna en promenad ner till havet. Det var sommarvarmt och hundarna ville självklart i havet och bada. Det blev mest bad av tassar och ben men jag tror att det svalkade gott i alla fall. Det var faktiskt så varmt att ett bad för mig själv inte låg jättelångt borta.

Påskaftonsmiddag åt vi i Stråvalla hemma hos mamma och pappa, tillsammans med min syster och hennes familj. Senare på kvällen när vi var tillbaka hos Lidéns så blev det lite påskfest i deras uterum. Några grannar och kompisar dök upp och det var väldigt trevligt. Jag som dock är lite tröttare än vanligt drog mig tillbaka lite tidigare och somnade gott i källaren med dov musik, prat och skratt i bakgunden.

Påskdagen blev en slappdag i solen. Jag var ganska pigg men de övriga var lite slitna från gårdagens kalas. Inget mig emot att slappa med några korta promenader och en bok i skuggan. Hundarna var också ganska trötta efter påskaftonen, de fick mest var i trädgården och mumsa med var sitt ben.


Vi åkte hem från Frillesås igår kväll och det var skönt att vakna hemma idag. Solen skiner lika fint idag också och en lite längre tur i skogen kommer det att bli. I eftermiddag åker Claes till stan för att se på fotboll och jag åker till jobbet. När jag väl är hemma igen så är i stort sett Påsken 2011 förbi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar