torsdag 2 september 2010

Längtar..

På onsdagar blir det aldrig några direkta hundaktiviteter för min del eftersom jag alltid jobbar ett långpass och hundarna rastas av mamma och pappa. Så var det även igår och bara efter en dag utan hundaktiviteter så längtar jag efter att göra något.

Idag har vi tränat lydnad här hemma på planen vid Landehofstugan och även idag blev det apportering, framförgående och linförighet. Ester var taggad efter att ha varit ensam hemma i 5 timmar. Det var nog även Simba eftersom hon satt och sjöng vid sidan om. Jag tror inte Ester störs värst mycket av det men jag blir lite stressad och träningen blir mindre bra.

Jag förstår lilla Simba som också vill vara med och jag försöker träna lite med henne också. Det är inte helt lätt nu för tiden eftersom hon hör ganska dåligt. Jag kör med teckenspråk om det går och det gör det i många moment. Det är ju bara för skoj skull och det blir lite fel ibland och lite snett ibland men vad gör det.

Senare i eftermiddag ska Claes och Ester ut i löparspåret och då ska jag lägga ett litet spår till Simba så hon också får lite kul. Vi ska då passa på att träna lite budföring med Ester också. Hon tycker det är superkul men det gäller att kunna sitta kvar och invänta kommandot. Det är inte helt lätt när man har mycket spring i benen.

Imorgon kommer Oliver och Marie på besök. Hon ska lämna en cd men bilder från utställningen och så tar vi väl en liten promenad tillsammans.


Simba som på måndag blir 11 ½ år, sitter och funderar på livet i blåbärsriset. Hon är allt en vacker och klok hund i alla fall. Hon är dessutom världens snällaste och gillar precis alla.

1 kommentar:

  1. Vad duktiga ni är som är ute och tränar hela tiden! :)

    Linus som jag hade blev ju döv när han var 8 år men vi fortsatte träna & tävla lydnad & viltspår, tävlade även freestyle en gång - det mesta funkar ju med handtecken! :)

    Det var dock svårt att lära in rutan med en döv hund som aldrig gjort den tidigare, så vi nöjde oss med att tävla klass 2 där vi tog två av våra förstapris då han var döv. Så det går ju både att träna & tävla, och "gamlingarna" blir ju lite extra glada när de får vara med och göra något! :) Linus blev riktigt glad över att få göra roliga saker även under sina sista år! :)

    SvaraRadera