fredag 24 september 2010

Redan fredag

Oj vad den här veckan gick fort, det är redan fredag igen. Det beror nog mycket på att det varit fullt upp för vår del. I tisdagsförmiddag grejade jag lite här hemma med tvätt och städning. Jag tränade på crosstrainen, jag tränade ett kort pass med Ester och vi var ute i skogen på en långpromenad.

I onsdags jobbade jag långpass som vanligt och då hinner man inte med så mycket mer. Det blev en sväng till Ica och en sväng med hundarna innan det var läggdags.

Igår var jag ledig och även då var vi tvunga att gå upp tidigt. Bilen skulle in på service så jag skulle infinna mig i Partille kl 8. Förutom att jag gav mig på att baka surdegsbröd och träna så kom Marie och Oliver på besök. Jag som var billös kunde inte ta mig någonstans så det var väldigt trevligt att de kom hit. Vi gick en promenad i skogen och fika lite efteråt.

På eftermiddag hämtade pappa bilen åt mig. Den var då servad och besiktigad och det enda som behövde göras var att byta bromsklossar bak. Nöjd och glad så körde jag hem pappa och mötte upp Claes i stan. Vi skulle utföra några ärenden som bla köpa en ny damsugare...igen. Erog-rapidon fungerar bra men den vanliga har varit lite konstig det sista så nu har vi köpt en ny som är super-duper. Ester få passa sig för den suger upp allt som kommer i dess väg. Hon är ju inte så stor menar jag :)

När vi skulle köra hem från stan så började en lampa på bilens intrumentpanel att blinka och bilen kändes väldigt konstig. Den gick famåt men det gick liksom inte att gasa och den tappade fart i alla uppförsbackar. Väldigt konstigt att en hel bil ska bli trasig efter en servning och besiktning. Det blir att åka bilverkstaden idag igen. :(

Idag hade vi tänkt att åka iväg och spåra men det blir nog inte av eftersom bilen måste fixas först. Hoppas det löser sig snabbt eftersom det är så jobbigt att vara utan den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar