torsdag 16 september 2010

Äntligen börjar det lossna

Idag var min tankte att åka till Kallebäck och träna men jag var så trött imorse så jag gick och lade mig en stund igen efter morgonrastningen. Framåt halv tio fick jag eld i baken och ville absolut få gjort lite innan det var dags att åka till jobbet.

Totalt blev det i alla fall 2 timmars hundaktiviteter i form av träning och promenad i skogen. Eller snarare racing i skogen. Båda hundarna var väldigt pigga och tom Simba drog ett par rejäla repor. Ester ska vi inte tala om, hon var helt galen och sprang som en tok hela promenaden.

Vi började med var sitt träningspass. Med Ester körde jag framförgående, linförighet, apportering och platsliggning. I hela 5 min på 40 meters avstånd låg hon stilla och tyst. Helt perfekt helt enkelt och det kändes riktigt bra. Både framförgåendet och apporteringen gick bra och nu känns det som det äntligen börjar lossna.

Med Simba körde jag som vanligt fjärrdirigering, linförighet och hennes paradnummer slalom. Hon är grymt duktig och snabb. Än finns det mycket krut kvar i den gamla damen.

Efter promenaden körde jag ett litet kort pass med Ester igen. Framförgående och direkt efter läggande under gång. Ester har också börjat lyssna efter kommandot och går oftast inte före innan jag säger till. Det gör att hon inte flyter iväg under linförigheten som hon gärna gjorde i början.


Mycket bus och spring på hundarna idag och Ester som gärna bär någonting i munnen under sina race.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar