torsdag 8 juli 2010

Vi har debuterat

Tävlingsdebuten för mig och Ester är nu avklarad och jag är mer än nöjd. Förutom att hon skötte sig i stort sett exemplariskt hela kvällen genom att vara lugn, klara väntan, göra det hon skulle och inte bry sig om omgivningen värst mycket, så lyckades vi ta ett förstapris och komma 2:a i tävlingen. Helt otroligt egentligen men hon är ju så duktig, lilla Ester.

Våra poäng blev enligt följande:

Platsliggning: 10 30 (hon pep lite men det hörde inte domaren)
Tandvisning: 10 10 (första gången hon satt kvar någonsinn)
Linförighet: 8 32 (växlade position och dubbelkommando)
Läggande: 8 16 (något långsamt läggande, nosade och dk vid sitt)
Inkallning: 8,5 25,5 (något långsamt tempo och snett sättande)
Ställande: 8 24 (dubbelkommando med kroppen)
Apportering: 7,5 7,5 (tog före kommandot och ställde sig upp)
Hopp: 8,5 17 (dubbelkommando)
Helhet: 9 9

Totalt: 171 p

Innan vi fick helhetsbetyget sa domaren några ord till mig. Han sa att han tyckte det såg väldigt trevligt ut och att hon hade en väldigt bra kontakt MEN att han drog ner lite på poängen för mina dubbelkomandon med kroppen. Jag var väl medveten om detta och hade som mål med tävlingen att se det som en träning och ge henne den hjälp hon behövde. Jag tycke ändå det betalade sig bra och nu ska vi jobba stenhårt på detta :)

4 kommentarer:

  1. GRATTIS till en strålande debut med härliga poäng! Jag är väldigt stolt över er båda.

    Kramis från Eva

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Grattis! Grattis!
    (Blev lite stavfel här och där)
    men vi ska debutera i Mariestad nästa fredag. Usch nu börjar jag får fjärilar i magen när jag tänker på det, vi håller på och tränar för fullt.

    SvaraRadera
  4. Ett stort Grattis till er båda.
    Från en mycket stolt uppfödare
    Kram Kari med vovvar

    SvaraRadera