torsdag 1 juli 2010

De senaste dagarna

Tyvärr blev det inga badbilder efter besöket i Delsjön i tisdags och det berodde mestadels på att hundarna inte badade. Siri och Ester doppade knappt tårna. Simba var i några gånger,men när hon upptäckte att Linda hade med sig korvar så blev de mer intressanta. Det blev i alla fall en trevlig promenad i det fina vädret.

Igår vilade vi från vår dagliga morgonmotion eftersom jag skulle iväg och jobba ganska tidigt. Vi tog en dryga halvtimmes promenaden alla 3 istället. På kvällen åkte jag och Ester till Kallebäck och körde igenom 1:ans moment. Hon känns lite piggare igen och jag var riktigt nöjd med henne...fram till platsliggningen.

Jag frågade ett par som var där och tränade in lagotto-tik om vi kunde lägga ihop. Först sprang lagotton upp och då låg Ester kvar men sedan började hon pipa. Det ökade och hon förde ett himla liv till slut. Usch, vad jobbigt att hon börjat med detta sattyg. Det blir att gå tillbaka till bebisstadiet och börja om.

Idag har vi varit på Hönö och hälsat på Anna-Karin. I detta underbara väder blir jag så lycklig när jag kommer ut till havet. Vi promenerade runt lite grann på ön och åt glass. Eftermiddagen tillbringade vi i varsin solstol medans hundarna låg och vilade i skuggan. En riktigt härlig dag, tack kompis för att vi fick komma och hälsa på dig under din "ensam-vecka".

Imorgon blir det en massa förberedelser inför vår inflyttningsfest som vi ska ha på lördag. Då kommer ett 20-tal vuxna, ett eller två barn och en svart cockerspaniel-flicka som heter Ebba hit. Jag har även tänkt hinna med ett spårpass imorgon bitti innan värmen slår till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar