måndag 5 juli 2010

3 goda nyheter

Trots att det är måndagmorgon så känner jag mig på ett strålande humör. Vad annat kan man göra när dagen börjar med 3 goda nyheter.

1. Esters resultat på höftleds- och armbågsröntgen har kommit. A/A på höftlederna och UA på armbågarna. Det kan inte bli bättre helt enkelt.

2. Ester har gått ner 2 hg sedan förra veckan och framför allt ser hon mycket smalare ut. Vår träning har gett resultat och hon är betydligt piggare.

3. Dagens spårträning gick super-duper. =)

Efter ca en månads vila så är det på tiden att väcka hjärncellerna vid liv igen. Ett spår i snårskog har vi gått idag med ett antal vinklar och 5 apporter. Några utav vinklarna tog hon så snyggt att de skulle kunna vara med i skolboken. Alla apporterna tog hon trots att en del låg väldigt gömda.

Vi har även hunnit med några platsliggningar idag, både tillsammans med Simba och själva. Hon blir lite rastlös efter sådär 20 sekunder och då kan de bli lite pip. Men om hon bara lugnar sig då så slappnar hon av och kan ligga hur länge som helst. Om hon inte lugnar sig då så ökar gnället och till slut kan det bli både skall och att hon ställer sig upp.

Om jag står helt stilla och tittar ner i backen så har jag märkt att hon snabbare slappnar av än om jag tittar på henne. Jag ska försöka träna in att när jag beter mig på det sättet så är det platsliggning som gäller och det är bara att slappna av. Hittills verkar den metoden fungera bra så det är bara att hoppas att det håller i sig.

Ester är ju en väldigt lätt och lättlärd hund så varför skulle hon inte förstå det? Vi får se hur det går, all fokus ligger på plasten nu i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar