fredag 9 juli 2010

Bad och bus med brorsan

Idag har vi varit och hälsat på brorsan Oliver och hans matte Marie. Vi tog en härlig promenad till en utav de närliggande sjöarna så hundarna kunde bada och svalka sig i vattnet.

Ester som var lite dålig på att bada sist hade fått andra tankar och var i hela tiden. Hon hämtade pinnar som vi kastade ut, hon gick runt och krafsade i vattnet och hon körde några "ta mig om du kan då"-race med Oliver.

Simmade gjorde hon dock inte men det kanske kommer när det blir dags för ett bad även för mig. Simba badar mer än gärna men hennes stil är mer att gå ut tills vattnet når magen och sedan lägga sig mer och bara gotta sig i vattnet.

Tyvärr glömde jag kameran även idag och eftersom jag lämnade mobilen i bilen så kunde jag inte ens ta några kort med den. Har istället letat fram ett kort på Ester och Oliver som togs förra sommaren vid samma tid och samma sjö. De är bara 4 månader och ser så små ut.


2 timmar senare var vi tillbaka vid deras hus och då blev det fika i solen. Från en mulen morgon så blev det en varm och solig dag. Typiskt, eftersom jag hade tagit på mig jeans, stövlar och en regnjacka. Jag blev ganska varm och hade också viljat ta mig ett bad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar