tisdag 13 juli 2010

Fysisk och mental träning

Jag tycker, precis som Ernst, att det är "en sådan skön känsla" när man vet att hundarna vilar och är trötta efter både fysisk och mental träning. Igår hade vi en toppenmorgon på egen hand och idag hade vi en lika bra dag tillsammans med Eva och hennes hundar.

Vi började med träning av mig och Ester. Som vanligt när vi tränar för Eva så är det mer träning för mig än för Ester eftersom det är jag som gör de flesta felen. Nu är det fokus på att få bort mina dubbelkommandon och jag behöver verkligen någon som är på mig, precis så som Eva är.

Dagens resultat blev ganska bra trots allt och det sista vi gjorde var ett ställande under gång, så bra så Eva fick gåshud. Självklart var det efter ett tips från henne som Ester "frös" vid stå-kommandot. Tänk om vi kunde få till det så bra på lördag.

Efter träningen tog vi en lång promenad i skogen. Vi gick föbi en utav sjöarna och där blev det en hel del simning, i alla fall för Nikki och Simba. Myran och Ester vågade sig inte på mer än ett par simtag. Tack Eva för träningen och trevligt sällskap. På jobbet ikväll ska jag sammaställa dagens pass och tänka igenom det jag ska träna på till nästa gång vi ses.

Nu sover de gott här hemma och jag ska snart åka till jobbet. Efter nattens dåliga sömn hade jag också velat sova men har man ett jobb så måste man gå dit. Så enkelt är det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar