torsdag 22 juli 2010

Härligt med sommar och semester

Nu har vi bott i Frillesås i knappt en vecka och vi har det så bra. Det är varmt och mestadels soligt. Vi badar, promenerar och umgås med trevliga människor.

Som vanligt på sommaren så är familjen Lidéns hus ungefär som ett pensionat. Det kommer och åker folk hela tiden och det brukar bo mellan 4-10 personer här per natt. Ester och Simba tycker det är väldigt trevligt med alla människor och de får ju så klart en hel del uppmärksamhet.

Precis som jag anat tidigare så har Ester blivit en riktig sjusovare. Hon är väldigt aktiv på dagarna och ha nu för tiden massa energi. Igår stod vi och tittade på henne genom fönstret då hon var ute helt själv på tomten och lekte med en trasa. Hon sprang fram och tillbaka och liksom kastade den till sig själv. Så gulligt.

Vi har gått upp ganska sent på mornarna och det är inte direkt Ester man blir väckt av. Jag har gått upp mellan halv tio - elva och då har hon legat kvar undertiden jag är i badrummet. Det är riktigt skönt att hon äntligen börjat sova lite på morgonen.

Häromdagen var vi i Stättared och vid Hornsjön. Vi badade i sjön och försökte få Ester att apportera sin dummies som hon älskar. Hon går gärna i men vill inte simma. Simba som gärna simmar men inte velat hämta grejer innan tyckte det var jättekul att simma ut och hämta det vi kastat ut. Jag tog lite kort som jag ska lägga ut här någon dag när jag orkar.

Efter badet gick vi varsitt spår med hundarna. Tror det är dags för ett appelspår idag. Jag ska bara fundera ut vilken åker vi kan "låna" för denna aktivitet. Det finns en del att välja på här på landet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar