fredag 3 januari 2014

MyDog 2014

Just nu är MyDog i full gång på Svenska Mässan i Göteborg. Vi i Springer Väst håller i Springer Spaniel-montern under dessa dagar så igår eftermiddag var jag på plats och hjälpte till att bygga upp och fixa till inför helgen. Därefter var det nästan bara hem och vända för kl 9 i morse var jag tillbaka för att stå i montern och då hade jag Smilla med mig.

 Finaste Smilla var en bra representant för rasen. Lika glad varje gång och fick många komplimanger för sitt utseende och sätt att vara :)

Det är lugnast att bara ha en hund med sig eftersom den jag sitter med också har en hund med sig. I år fick det bli Smilla eftersom Ester inte tycker att det är så kul. Hon hälsar gärna glatt på de 10 första som besöker montern men sedan är hon nöjd och tycker mest att det är stojigt och stimmigt på mässan.

Smilla tyckte det var toppen och även om hon blev trött på slutet så orkade hon hälsa på alla som kom. Jag är stolt över henne idag eftersom hon trots sin unga ålder höll lugnet och skötte sig jättebra i montern. Vi stod där tillsammans med Gun-Brith och hennes Paddy, som även hon är 8 månader gammal.

Jag var lite orolig för att dem skulle bli för livliga och riva montern men det gick jättebra. De busade lite med varandra men vi höll dem på mattan hela tiden. Hade nog gått vildare till om de hade fått röja tillsammans ute i det fria.

Cool tjej som slappnade av och vilade mellan besöken i montern

Ester och barnen var hemma hos mamma och pappa i Jakobsdal. När vi var klara på mässan så promenerade jag och Smilla dit och fick lunch. Smilla var så himla trött då och drösade ihop på mattan i hallen. Där låg hon och snarkade tills det var dags för oss att åka hem.

Nu sover hon gott i sin korg och vi får nog en lugn kväll här hemma idag.

1 kommentar:

  1. Skönt och kul att hon tog det så bra,att vara "monterhund". Både glad och cool på samma gång!

    SvaraRadera