tisdag 7 januari 2014

Vardag igen

Då var alla långhelgerna över för den här gången och vardagen är igång igen. Det blir ju självklart en vardag även om man är föräldrarledig och jag tycker oftast att det är ganska skönt att komma tillbaka i de gamla vanorna igen.

December har inte bara varit jobbig för Claes som jobbat massor, det har också varit ganska tufft för mig att vara så mycket ensam med 2 barn och 2 hundarna, men nu är det över. Det hela avslutades med att vi alla hade 5 lediga dagar tillsammans och det var välbehövligt.

Det har inte blivit någon träning alls de här veckorna, men en hel del rejäla turer i skogen med hundarna har det blivit. Träningen ska vi sätta igång med nu igen och jag har funderat igenom lite mål och planer inför de kommande månaderna.

Några aktiviteter som är inplanderade för vintern våren är bla:
Inomhusträning på Göteborgs Hundarena - 5 gånger med start 11 januari
Tävlingslydnadskurs på Lines hundskola - 5 gånger med start 23 februari
Apporteringskurs på Lines hundskola - startdatum ännu inte fasttälld

I huvudsak är det Smilla jag ska gå kurserna med men det kan tänkas bli så att även Ester kommer vara med på ett hörn (om det är ok för Line). Vi har tex inte kommit igång med att träna in vittringsapporteringen ännu så där tänkte jag se om jag kunde få lite tips. Har bara tränat in detta moment på en hund tidigare och jag vet inte om det var det bästa sättet.

Det skulle ven vara roligt att komma ut och tävla så småningom och några av mina mål är att komma till start i lydnadsklass 3 med Ester och lydnadsklass 1 med Smilla under detta år.

En utav Smillas nya favoritplatser här hemma. En natt när jag var uppe och ammade så gick jag runt och letade efter henne innan jag hittade henne på bänken under alla jackorna :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar