lördag 11 januari 2014

Gott samvete

Nu är det lördag eftermiddag och jag sitter och njuter i soffan med gott samvete. Nyduschad och mätt plus att barn och hundar är nöjda med dagens aktiviteter. Jag, Stella och Smilla har varit på inomhusträning medan Claes, Vilmer och Ester har varit ute och sysselsatt sig på eget håll. 

Jag valde att bara ta med Smilla på träningen idag eftersom det är lite knöligt med båda hundarna plus Stella. Inte för att Ester är så jobbig men Smilla blir lite lugnare när hon är själv.

Jag är jätte nöjd med dagens träning trots att det blev lite osammanhängande första halvan. Stella var inte helt nöjd men sen somnade hon och då blev träningen lite bättre. Den här veckan har vi börjat träna lite med att apportera dummies och idag gjorde hon ett par jätte fina hämtningar. Jag hoppas kunna överföra denna apporteringsglädje till lydnadsträning sedan.

Imorgon ska vi till Frillesås på kalas och kanske blir det inte så mycket hundaktiviteter men i veckan som kommer så ska vi fortsätta med bland annat apporteringen. Dessutom ska Ester få sig en omgång på trimbordet och Smilla ett dopp i badkaret.


En tjej i höglöp som jobbar på att få igång en annan tjej som inte riktigt är med på noterna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar