söndag 17 november 2013

Utställningspremiär och härlig söndagsmorgon

Då har Smilla debuterat i utställningsringen och jag tycker att det gick ganska bra. Hon var lite upp i varv när vi kom dit. Dels hade hon blivit åksjuk i bilen och var lite "stressad" och dels så var flera av hennes syskon på plats och det livar ju upp den del. Hon lugnade sig efter en stund och uppförde sig riktigt bra.

Det var Carro som visade henne och vi var nöjda med hur hon stod och hur hon sprang. Hon fick bra kritik och det bästa enligt mig var kommentaren "Mycket bra kondition och ett härligt glatt temperament". Det blev ganska lång väntan så vi var alla lite sega när vi åkte hemåt igen.

Stella var också med och hon skötte sig utomordentligt och var lugn och fin hela tiden. På vägen hem stannade vi till hos mamma och pappa i Stråvalla. Stella fick mat och ny blöja, jag fick lunch och en kopp kaffe och Smilla fick rasta av sig lite på deras stora tomt.

Resten av kvällen var Smilla ganska trött men idag är hon lika pigg och livlig igen. Vi började dagen med en morgonpromenad i det fina vädret. Hundarna hade mycket spring i benen och det får bli en tur till senare idag. Det gäller att passa på när Claes är ledig och solen skiner.

Liten har nu blivit störst ;)

 Imorgon är det ny vecka igen och det ska få bli "Esters vecka". Hon har fått lite lite uppmärksamhet den senaste tiden och det har jag dåligt samvete för. Eftersom Smilla har störst behov av aktivering så har Ester inte riktigt hunnits med men nu är det Esters tur. Hon ska trimmas och badas, vilket kanske inte är så kul, men hon ska också får ordentlig med träning och lite extra gos och mys i soffan. Självklart ska Smilla också få sin del (annars blir hon outhärdlig) men jag ska börja med Ester så jag säkert hinner med henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar