torsdag 14 november 2013

Förberedelser inför lördag

Nu är Smilla trimmad inför lördagens utställning. Jag hoppas att hennes uppfödare Carro tycker det är ok eftersom det troligtvis är hon som ska ställa Smilla. Det är bara ett bad som saknas men det blir först på fredag kväll. Några droppar av min marockanska olja plus nättäcket på i några timmar brukar göra pälsen lite extra fin och glansig :)

Den här veckan har vi även utställningstränat lite grann. Jag är inget proffs precis men vi har tränat på att stå stilla, att jag flyttar runt tassarna och att det är ok att hålla i nos och svans. Hon accepterar allt detta men hur hon kommer att bete sig här domaren kommer fram och ska titta, klämma och känna vet man aldrig. Hon kommer troligtvis inte backa undan, mer troligt att hon får ett spel och blir tokglad.

Vi har även sprungit med utställningskoppel på och det tycker jag går toppen. Hon håller traven fint om man inte drar på i för högt tempo. Har börjat lära in ordet "trav" men det har inte hunnit bli befäst ännu.

Smilla är ju bara drygt 6 månader och de behöver inte stå helt stilla och springa perfekt men det är ändå viktigt att de kan visa upp sig så att det går att göra en bedömning. Det ska i alla fall bli spännande att höra vad som sägs om henne. För mig är det dock viktigast att hon är pigg, glad och arbetsvillig och hittills verkar det vara så.

 När man blir lite trött av att stå på trimbordet är det mysigt att ha en kompis att krypa ihop och gosa med :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar