torsdag 17 oktober 2013

Nytrimmade

Idag var det dags att ta tag i hundarnas päls. Smilla är ännu inte så långhårig och behövde bara ansas till lite men Ester var riktigt långhårig. Krullig och mycket päls för att vara henne så det var verkligen på tiden. Under den här årstiden så märker man så tydligt när pälsen på tassarna börjar bli lite lång för hundarna drar in väldigt mycket grus. Det blir som ett gruslager på golvet och det är inte speciellt trevligt.

Visste inte hur långt jag skulle hinna idag med tanke på lillan men hon bestämde sig för att ta en ordentlig lur på förmiddagen så jag hann trimma hela Smilla och nästan hela Ester. Dessutom hann jag äta lunch och det är inte alltid man gör det utan en bebis på armen nu för tiden.

Som belöning för att de varit duktiga och behövt sitta stilla på trimbordet fick hundarna en 1½ timmes promenad i skogen tillsammans med Claes på eftermiddagen. Jag hoppas hinna med det sista på Ester imorgon så jag kan packa ihop trimbordet för några veckor i alla fall.

Nytrimmade tjejer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar