lördag 26 oktober 2013

Göteborgs Hundarena

Idag har jag och Smilla varit på Göteborgs Hundarena och tränat. Vi är ett gäng som hyrt träningshallen varannan lördag fram till jul och jag hoppas vi kommer kunna vara med det flesta gångerna. Eftersom Claes jobbade idag och jag därmed hade Stella med mig så valde jag att bara ta med en hund. Det fick bli Smilla men nästa gång hoppas jag Stella kan vara hemma och båda hundarna följa med på träningen.

Mina förhoppningar om dagens pass var inte så stora eftersom det var ny miljö och nya hundar för Smilla. Att dessutom ha med sig en 3 veckors bebis kan ju ställa till det men det blev helt annorlunda mot vad jag hade förväntat mig. Min tanke var att det skulle få bli ren miljöträning första gången och bara få Smilla att inte fokusera för mycket på de andra.

Stella skötte sig utomordentligt och sov mest, förutom en liten matpaus, och Smilla var verkligen jätte duktig. Lite nyfiken på de andra hundarna till en början men sedan kunde vi träna på. Det blev en hel del linförighet/följsamhet, apporteringsträning och ställande under gång som vi nyss påbörjat. Dessutom körde vi både sittande i grupp och platsliggning med de andra hundarna och tro det eller ej men Smilla satt och låg kvar precis som hon skulle.

Mellan övningarna blev det passivitetsträning och det gick så långt att hon lade sig ner och "somnade". Jag är så himla nöjd och stolt över Smilla idag som faktiskt inte ens fyllt 6 mån ännu.

1 kommentar: