måndag 12 december 2011

Frillesås

I helgen har vi varit i Frillesås och har haft det väldigt lugnt och skönt. Det var stormigt och regnigt i fredags så nedresan var lite tuff men vi blev mottagna med öppen brasa, tända ljus, gott vin och middag som stod på bordet.

På lördagen blåste det fortfarande så det blev en lugn morgon med mys framför brasan. Claes och pappa Lasse åkte till Varberg och mamma Kerstin åkte till Göteborg. Jag valde att stanna kvar i huset med hundarna och Vilmer. Vi gav oss ut på en långpromenad och trots att det blåste var det riktigt skönt. Ester hade en massa energi och sprang av sig ordentligt.

Igår gick jag, Claes, Vilmer och vovvarna ut på en promenad tillsammans. Vi gick ner till havet och tittade på vad de senaste oväderna har orsakat. Det låg ett par båtar där de inte borde, det var täng långt upp på land och på ett ställe hade grusvägen försvunnit ut i havet. Även idag var det mycket spring i benen på lilla Ester.

Idag har jag tänkt att slutföra mina julklappsinköp och i veckan blir det lite annat julfix. På fredag ska vi ha glöggkväll för lite vänner här hemma och i början på nästa vecka åker jag, Vilmer och hundarna ner till Stråvalla och börjar fira jul på riktigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar