lördag 23 april 2016

Vilar oss i form

Fortfarande inget löp men det gör egentligen ingenting för nu räknar jag med att bägge hundarna kan tävla på torsdag igen. Det ska bli spännande att se om det var en lyckoträff sist eller om de tagit ett kliv fram i utvecklingen och fixar ännu ett godkänt resultat i fortsättningsklassen.

Veckan som har gått har vi mest vilat oss i form. I måndags kväll hade jag känningar i halsen och i tisdags fick gick jag hem från jobbet pga halsont, ont i bröstet, ont i huvudet och lite yrsel. Som tur är var det en kortare variant så efter ett par dagars återhämtning kände jag mig ganska ok igen.

I går körde vi ett kortare rallypass och Smilla var riktigt på hugget. Hon är väldigt rolig att träna med just nu, mycket energi och viljan att jobba (som det egentligen aldrig varit något fel på) överväger störningarna mer och mer. Hon må vara lite sen i utvecklingen men nu börjar jag äntligen se vad det kan tänkas bli av detta lilla energiknippe och jag känner mig så glad över detta.

Ester är inne i en lite lugnade period just nu. Vissa dagar är hon lite seg men vissa dagar kör hon och Smilla race i trädgården och när vi tex tränar nosework taggar hon till och då känns allt bra. Skillnaden hundarna emellan är också så stor och det går ju inte att jämföra dem därför. Funderar ändå att boka en tid för att kolla henne så att det inte är någonting som är fel.

Något mer rallypass ska vi försöka få till i veckan men sedan är det torsdagen vi fokuserar på. Håll tummarna för oss då :)

Vila sig i form är underskattat ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar