måndag 23 mars 2015

Träningsdag igår, sjukdag idag :(

Vilken tur att hundarna fick sig en rejäl genomkörare igår med tanke på att vi är lite krassliga här hemma idag. Jag började må väldigt illa igår kväll och gick mer eller mindre till sängs redan kl 19. Tur var väl det för kl halv ett på natten ropade Vilmer på mig och när jag kom ner kräktes han ner precis hela sin säng.

Det blev lite att ta hand om sådär mitt i natten och det tog sedan en stund för honom att somna om. Jag bäddade till mig på soffan och somnade så småningom om men det blev lite halvdan sömn därefter. Idag har vi peppar peppar blivit lite bättre båda två och Stella har ännu så länge klarat sig men det vågar man ju inte tro på helt än.

Tillbaka till gårdagen, som började med en morgonrunda i skogen, därefter direkt till Gbgs Hundarena på Tagenevägen och var sitt lydnadspass för hundarna. Eftersom vi i stort sett inte tränat lydnad på en månad så blev det lite enkla, roliga övningar och jag är mycket nöjd med bägge hundarna.

Därefter åkte jag och Sandra till en närliggande mark och lade appellspår till Smilla och Meja. Det fanns inte riktigt plats för ett 3:e spår så Ester fick istället köra lite budföring och det var inte hon ledsen för :)

Det blåste rejält och det märktes när Smilla gick sitt spår. På startsträckan hade hon ganska stark sidvind och hon gick därmed lite vid sidan om spåret. Spårade ändå fint och lugnt men missade de 2 apporter jag lagt ut där. På andra sträckan gick hon fint i spårkärnan och där både apporterade och avlämnade hon fint den utlagda pinnen. På slutsträckan låg 2 apporter som hon också fixade in till mig utan kommando och det är jag supernöjd med. Det jag var minst nöjd med var att hon då och då stannade och åt några harpluttar på vägen. Det vill jag gärna att hon undviker i spåret.

I morse tog Claes med hundarna ut en timme innan jobbet så de sover mest idag. Har jag fått lite ork tillbaka ska jag ta mig ut en stund ikväll. En liten promenad och kanske någon träning hoppas jag orka med i alla fall.

Har lekt lite med en app på telefonen och här är en bild på bästa gänget ever :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar