söndag 1 mars 2015

Årsmöte

Idag har jag varit på Springer Västras årsmöte och det var faktiskt första gången som icke styrelsemedlem. Hur trevligt som helst och det är en gåta att inte fler väljer att komma på detta.

Det är ett perfekt sätt att träffa andra springerägare, att ställa frågor och lämna önskemål, få god fika och ha en trevlig stund tillsammans. Eftersom jag själv suttit i styrelsen så vet jag hur tråkigt det är när man lägger så mycket tid och engagemang att det bara kommer ett fåtal på årsmötet som faktiskt är för medlemmarna.

Självklart var både Esters och Smillas uppfödare där och flera utav utmärkelserna för 2014 års bästa springer tilldelades deras hundar eller hundar de fött upp.

Jag är så himla glad över att ha hundar från just dessa underbara uppfödare. De är inte bara härliga människor utan dessutom duktiga och jobbar för rasen. De är även väldigt engagerade i sina valpköpare och ett otroligt stöd. Tack bästa Kari och Carro.


På mötet idag fick Smilla sin fina championatrosett och dessutom diplom och rosett för att hon blev Springer Västras 3:e bästa viltspårshund. Tur att jag var snabb med kameran för hon var bra sugen på att smaka lite på de tjusiga rosetterna ;)

1 kommentar: