fredag 6 mars 2015

Dubbel träning

Trots att jag skulle lägga ner träningen blev det dubbel träning igår :)

Vi gick en väldigt härlig och solig lunchpromenad och medan Stella sov passade vi andra på att träna lite uppletande. Körde med apportpinnar eftersom jag vill få in nosarbete på dem både för spåret och för eventuell vittringsapportering i framtiden.

Torsdagkvällar har jag oftast hundakrivitet på schemat och efter förra veckans succé så bestämde jag mig för att åka till Göteborg även denna kväll.

Smilla skötte sig kanon även denna gång. Massa människor på stan men dessvärre blev det bara 2 hundmöten. Den ena var samma rabiata schäfer som sist, nu satt den uppbunden och slängde sig fram i kopplet och skällde som en galning. Fick hjärtat i halsgropen då jag inte alls var beredd. Smilla skällde tillbaka ett par gånger tills jag fått samlat upp henne men det säger jag inget om. Den hunden är inte trevligt alltså. Usch!!

Vi åkte även spårvagn för första gången. En sådan där gammal skamligt historia och den var lite läskig när den skramlade som mest men det var ingen stor grej ändå.

Vi avslutade det hela på Heden med lite lek och kamp. Förra gången tog det någon minut att få med henne på lek men nu var hon med direkt. Vi tränar på att kunna slappna av och leka i alla miljöer. Inte alltid helt lätt för en tjej som vill ha koll på allt men det går åt rätt håll.

Smilla har även jobbat extra på gatukontoret denna dag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar